El president i gerent del Club de Vela Blanes al saló nàutic de Düsseldorf
Joan Balaguer i Héctor Espadas, juntament amb representants del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Ports de la Generalitat i l’Associació Catalana de Ports Esportius i Turístics participen de la presentació de la guia “Cales i ports de la Costa Brava”.
President i gerent del nostre club assisteixen també a l’acte de signatura de l’acord rubricat pel Govern de la Generalitat i l’ACPET per impulsar els ports catalans com a destinació de turisme nàutic
Boot Düsseldorf, del 21 al 29 de gener de 2023, Alemanya.- L’exposició internacional més gran del món per embarcacions i esports nàutics ha presentat durant aquesta setmana totes les novetats, accessoris i productes del món de la nàutica, amb 17 pavellons i més de 1600 empreses del sector provinents de 60 països, i ha estat el marc de diferents presentacions i actes on el Club de Vela Blanes ha fet acte de presència.
Dimecres es va presentar la traducció de la guia "Cales i ports de la Costa Brava" a l’alemany, a la que varen ser pressents Joan Balaguer i Hector Espadas, President i gerent del Club de Vela Blanes, entitat que forma part dels 18 ports esportius de l’Associació de la Costa Brava. A l’acte varen participar la directora europea de l’Agencia Catalana del Turisme Montserrat Sierra, Dunia Coromina del Departament de Marketing del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, que va exposar el contingut de la guia, Raimon Roca, vicepresident de ACPET i Marta Domenech, directora general de la Conselleria de Turisme de la Generalitat de Catalunya.
Elaborada conjuntament amb el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Ports de la Generalitat i l’Associació Catalana de Ports Esportius i Turístics, la guia vol ser una eina de promoció de tot el litoral de la Costa Brava des de Portbou fins a Blanes, i un referent per a navegants. Es dona la circumstància que és la primera publicació que es fa sota la mirada del turista nàutic i proposa, en aquest sentit, una descripció exhaustiva dels espais naturals de la costa gironina i dels seus ports de referència (instal·lacions i serveis que ofereixen). La guia també conté recomanacions sobre navegació responsable, en un moment en que els ports catalans estant duent a terme un important treball en la contenció dels efectes provocats pel canvi climàtic i en actuacions derivades de la transició energètica.
També els representants del Club de Vela Blanes varen ser presents a l’acord rubricat a la fira, per part de la Generalitat i l’ACPET, i que forma part dels eixos estratègics del Pla de Ports de la Generalitat per promoure l’activitat nàutica com un actiu turístic del país.
El secretari de Mobilitat i Infraestructures i president de Ports de la Generalitat, Marc Sanglas i Alcantarilla, i el president de l’ACPET, Albert Bertran Romero, varen signar aquest primer acord de col·laboració per potenciar els ports catalans i les seves instal·lacions nàutiques com a pols d’atracció turística al llarg de la costa catalana. Amb aquest conveni, les dues parts volen fomentar els ports com a destinació turística i potenciar el seu paper de promotors de turisme nàutic, un turisme que ajuda a dinamitzar l’economia, genera llocs de treball i aporta riquesa arreu de les poblacions costaneres i del seu entorn.
Amb 780 quilòmetres de costa, 45 ports de competència de la Generalitat, 29.000 amarradors esportius i un total de 50.000 embarcacions nàutiques, el litoral català posseeix unes condicions naturals i un clima idonis perquè els visitants puguin practicar activitats nàutiques, esportives i d’oci en tots els ports de competència de la Generalitat.
Així, les línies estratègiques de treball de les dues entitats que han signat l’acord, tenen com a objectiu vincular la varietat d’ofertes nàutiques com ara, lloguer d’embarcacions, la pràctica d’activitats nàutiques a la gastronomia, la cultura i l’entorn paisatgístic, creant la sinergia entre els ports com a pols d’atracció de turisme nàutic i les destinacions com la Costa Brava, la Costa de Barcelona i la Costa Daurada -Terres de l’Ebre, fent-ne promoció a les fires per captar nous usuaris internacionals.